Saturday, March 17, 2012

Satu Pagi Yang Selasa

'Bangun bangun, pukul 9.30 dah ni. Kau tak nak pegi kelas ke? Apehal kau tido sambil senyum ni?' Chot kejut aku sambil tanya soalan bukan-bukan.

'Kejap la.' balas aku pendek. Baru bangun ni tak boleh paksa otak pikir macam-macam.

Aku bersila atas tilam sambil sambung senyum. Aku termenung jauh sambil layan mamai. Setelah tersedar aku terlambat, aku segera bangun pergi ke sinki memberus gigi. Berus gigi sambil pejam mata ni bukan calang-calang orang boleh buat.

Aku tengok Amir, Shah dengan Chot pun dah siap-siap pakai baju nak pergi kelas. Jimi tengah tido, dia takpe, kelas dia petang nanti. Aku bergegas masuk bilik air bukak shower. Tiba-tiba rasa belakang badan kena libas dengan tuala.

'Woi, berapa kali nak kena kejut ni?' kali ni suara Shah pulak.

Cis, mimpi dalam mimpi rupanya. Macam Inception. Nasib baik aku belum mimpi buang air lagi tadi.








p/s: Aku tengah study tajuk Lembaga Rayuan untuk paper Planning Law and Legislation esok sambil dengar lagu Don't Look Bank in Anger oleh Oasis bila aku tercampak mancis dalam air nescafe yang ada lagi separuh. Sape letak mancis merata ni. Untuk meredakan kemarahan, aku tulis cerita merepek ni.

No comments:

Post a Comment