Thursday, March 24, 2011

Arah Tuju VI dan Di Manakah Masa Depannya?


Dulu. Mase aku belajar kat VI. Aku budak baik. Tak tau ape itu ponteng. Bende2 yang aku selalu buat adelah beratur tanpa bercakap mase 'lines', makan dengan sopan, dan membaca buku di perpustakaan. Ade buku yang aku pinjam di library VI masih dalam simpanan aku.

Tapi.

Mase aku form 5, aku ade sorang kawan. Biar aku namakan die Mr. B. Die ni pengawas yang anggun. Sume junior kecut perut kalau nampak die. Satu hari, waktu aku nak masuk kelas dengan semangatnye macam selalu2,   Mr. B kate, ''Lebai (nama gelaran aku), jom ikut aku''. Aku kate, "Pegi mane? Aku nak g kelas ni". Die kate lagi, "Alaaa..jom jela.." Sedar2, aku tengah tengok perlumbaan kereta mainan dan basikal. Tapi game tu kene ikut peraturan jalan raya. Aku terponteng tanpa sedar, Apakah hukumnya?

Akhir kata, semoga Mr. B jadi insan yang cemerlang di hari muka dan tidak mengajar orang lain ponteng lagi.

Amin.

6 comments:

  1. asal ak terasa?..erm..

    ni masa pegi titiwangsa ke?..serius xingt..

    kau buat aku makin rindu nk balik dow..huhu

    ReplyDelete
  2. haha..kau terasa? baguslah.. kalau kau tak terasa, kau takde perasaan..

    ReplyDelete
  3. glabah.. ko tu yg slalu ponteng,
    keje tdo je.. mntng2 klas ada air cond.. wakakaka

    maaf menganggu :P

    ReplyDelete
  4. Malam2 aku study, sebab tu kat kelas aku mengantuk.. haha

    ReplyDelete
  5. mr b memang paling semua kecut perut usha. cet :P

    ReplyDelete
  6. sekarang pun still kecut perut gak kalau usha.. serius..

    ReplyDelete