Friday, July 15, 2011

Diari Pagi Jumaat Saya Tadi

8.00: Aku bukak mata, Faiz kejut. Dia dah siap pakai kemeja,macam biasa. Aku cepat-cepat bangun pergi bilik air. Kena punch card pukul 8.30.

8.02: Tengah mandi, rahmat Tuhan dari langit turun. Hujan pagi Jumaat. 

8.18: Aku dah dekat depan pintu rumah. Hujan lebat dekat luar. Nak tunggu berhenti macam kene tunggu sampai pukul 10 je. Kami kene buat pilihan. Nak kebasahan dalam hujan atau kene maki sebab lewat.

8.34:Kami pilih kebasahan.

8.37: Highway LEKAS. Faiz bawak slow je, sebab jalan licin. Rata-rata pemandu kereta bawak macam takde perasaan kesian kat penunggang motor atau tak belajar Fizik 'cecair boleh memercik'. Seluar habis basah. Enset masuk air. Aku tahan kencing.

8.50: Sampai office, aircond bukak kuat gila. Kami lega sebab tak kena maki. Aku bertambah lega dapat pergi toilet.





Aaaaahhhhh~~~~




No comments:

Post a Comment