Wednesday, August 10, 2011

Puasa ke-9 2011

Hari ke-9 ni memang aku buat persiapan sahur. Dah 8 hari puasa so memang dah biasa bangun pagi-pagi nak sahur. Aku makan dengan Hafizudin, dekat McD Kajang sambil borak pung pang pung pang. Sebagai seorang pelajar, subjek kami jauh melebihi umur kami dengan bersembang pasal bisnes dia, jatuh bangun ekonomi Malaysia, dan nak bagi sedap lagi, kami ada jugak cerita pasal gadis-gadis masa sekolah rendah.

Lepas bersembang dengan suasana kenyang sampaila jadi lapar balik semula, pukul 5 pagi kami pulang.

Pukul 7.30 dah bangun nak pegi office. Kat office memang mengantuk gila. Selalunye kalau mengantuk kat office, aku tidur kejap, dalam 30 minit atau 1 jam. Tapi hari tu memang tak dapat tido. Ada je kerja kene buat.

Jam dah pukul 4, waktu balik office ni dalam bulan Ramadhan. Aku memang terus siap-siap nak balik, takda nak singgah Masjid Kajang dan buka kat sana macam selalu. Sampai rumah, terus baring tido, kat luar pulak tengah hujan, memang heaven.

**********

Aku dengar bunyi tapak kaki masuk bilik. Aku pandang. Faiz tengah berdiri. Selalunye kalau Faiz nak berdiri maknanya aku kena bangun nak siap pegi kerja. Tapi kat luar gelap lagi. Aku tengok jam, pukul 10.35 malam.


Aku terus pergi dapur, goreng telor tak tunggu minyak jadi panas. Lapar bai!

No comments:

Post a Comment