Thursday, January 6, 2011

Sembang Tak leh Blah

Aku tengah beli kuih pau kat gerai depan rumah.. Pagi2 tak elok sarapan nasik lemak, nanti perut meragam. Tengah makan pau sambil berjalan, henset berbunyik. Pagi2 dah kol, sape la yg menyangka aku sebagai najib ni.
Owh, Joe (hampir nama sebenar) rupenye..

Joe:  Hang kat mana?
Aku: Ada kat depan rumah ni. Awat?
Joe:  Kata nak g Mines?
Aku: Owh, hang dah sampai ea?
Joe:  Dah, kereta aku kat belakang kereta Grand Livina.

Ah sudah, mane aku tau bentuk kereta Grand Livina tu. MyVi dengan Viva pun aku tak tau beza die.

Terpaksa aku check kereta yang kat tempat parking tu satu2 sambil mencarut dalam hati.

Oh jumpe, kereta bergerak, suasana sunyi, radio je bersuara. Sebagai pentumpang, macam kurang ajar lak kalau tak berborak dengan tuan punye kereta, aku pun carik modal borak.

Aku: Joe, kau tau tak?
Joe:  Ape die?
Aku: Kau tau cerita 2Alam kan?
Joe:  Ha kenape?
Aku: Lepas dapat 40juta, die nak buat cerita baru.
Joe:  Cerita ape?
Aku: 3Alam.
Joe:  %$#@ (mencarut dalam bahasa yang tak dikenal pasti)

Pantas,aku beristighfar.

5 comments:

  1. blog kau pnuh dgn unsur2 humour..haha..
    plz2 update slalu..

    ReplyDelete
  2. Blog kau lagi berunsur Islam. Lepas bace aku mcm terus insaf + terkejut. Belajar kat UK pun tak lupe kawan. Thanx Bur.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete