Thursday, April 21, 2011

Hari Jumaat Hari Pegi Masjid

Aku tengah tunggu tiket bas. Tiket tu tak datang melayang. Ade orang belikan. (Aku tak tau beli tiket bas). Aku bukak paper. Tajuk depan 'Badang Asia rebah'. Ade gambar Malik Noor pegang dada. Aku teringat kematian.

Tidak semena mena,(aku sengih mase tulis perkataan ni) datang dua gadis tudung labuh. Kat tangan pegang kertas. Tanye aku macam-macam. Aku jawab macam-macam. Soalan paling last 'Macamana kite nak galakkan orang pergi ke masjid?'
Aku jawab dengan konfiden, takde peluh menitik kat dahi langsung. "Kalau boleh, pihak berkuasa masjid kene banyakkan program untuk anak-anak muda, bla bla bla bla.."

Hari pun dah pukul 11 tengah hari, aku kol kawan lame aku, Zuhair name die, aku panggil 'Orang Utan'. Die ambik aku, aku lepak rumah die. Kami borak panjang.


**************

-Dalam borak tu, aku cakap Malik Noor dah meninggal.
Sape suruh kacau aku mase baca suratkhabar, kan dah salah maklumat.
-Kami borak panjang sambil main PS2, Jumaat ntah ke mana, masjid ntah ke mana. Ni sume salah setan.
Aku dengar ade orang nampak BigFoot, aku syak mamat ni puncanya.

2 comments:

  1. rase nye skrg bru kul 8 pg..smpt lg solat jumaat..

    plz pegi acap, jgn tido..

    ReplyDelete
  2. jumaat lepas aku pegi,ni jumaat bile aku pun tak ingat..kau kat sane jgn melancong je

    ReplyDelete